zondag, februari 24

Vroeg voorjaar

Vandaag een heerlijke wandeling gemaakt,het was stralend weer en ik zag ook al veel mensen die richting strand liepen of fietsten. Ik heb zo'n anderhalf uur gewandeld en onderweg ook veel voorjaarsbloeiers gezien, zo in de berm langs het wandelpad.

Een primula deed zijn best om te stralen met een paar bloemen.

Ook de narcissen hadden al bloemen geopend en zo te zien komen er nog veel meer.

Er waren ook al veel mensen die op de fiets of lopend richting strand gingen, kortom het was een heel mooie zonnige en warme dag voor februari dan tenminste. Zelf ben ik niet het strand op gegaan, maar heb onder langs de duinen mijn weg vervolgd. Tja het zal de klimaatverandering wel zijn, maar het klimaat is al vaak veranderd. Er hebben hier gletschers gelegen en er is tropisch oerwoud geweest, ik probeer zo milieubewust mogelijk te leven als ik niet te ver weg moet, loop ik of pak de fiets, maar eerlijk is eerlijk ik gebruik mijn auto ook om mijn kinderen en kleinkinderen te bezoeken en om naar mijn vrijwilligerswerk te gaan. Ik heb in mijn kindertijd hele einden op de fiets afgelegd, omdat we geen auto hadden in die tijd. Dat was iets voor rijke mensen. Wij gingen ook op vakantie met de fiets soms vertrokken we 's ochtends om half zes en waren dan om negen uur 's avonds op de Veluwe om bij mijn tante te logeren . We hadden dan brood en drinken mee en gebruikten dan de lunch een paar meter van het fietspad verwijderd in de berm. Maar wij hadden vakantie en we genoten volop. Na twee weken dan weer terug fietsen, tja dat was gewoon wanneer je vakantie had. Er waren genoeg mensen die helemaal geen vakantie hadden of die gewoon thuis bleven, dat kon ook natuurlijk.
Wel zal ik zelf niet puur voor mijn plezier gaan fietsen, voor mij is het gewoon een vervoersmiddel en niet eentje waar ik echt van geniet. Dan loop ik nog liever eerlijk gezegd. Ik pak wel de fiets als ik hier een boodschap ga halen, maar als ik niet veel nodig heb, loop ik liever naar het dorp.

1. En lopen is gezond, zeker met het weer wat we nu hebben. Zelfs de RSS feed heeft je nieuwe stekkie gevonden.

2. Ja, het lijkt al echt lente.
    Vandaag al verschillende autorijders gezien met open kap en ook de motorrijders komen massaal uit de stal.
    Komende week wordt het nog meer genieten...!

3. Ik heb helaas vandaag nog niet kunnen genieten van het mooie weer. Ik ben voor de tweede dag uit bed . De griep heeft er nog al ingehakt. Een week op bed daar word je niet vrolijk van . Morgen toch maar eens er even op uit. . Ik doe allles op de fiets noodzaak hoor ik rijd geen auto. Ben het net als jou gewend.

4. gezellig op de fiets:-) dat zou ik dan weer meer kunnen doen Haba,
    wij lopen gemiddels zo'n 13 km per dag, dat is wel voldoende lijkt me :-)
    met warm weer water voor de honden bij en wat lekkers voor ons :-)

gaat goed hier hé
    xxx

5. Dat is toch ook wat. Fietsen doe ik voor met plezier, maar ook niet voor mijn plezier. Ik fiets graag, maar dan wel bewust ergens heen. Anders ga ik ook liever een stukje wandelen.

Love As Always
    Di mario

6. Ik zou ook wel willen fietsen, óók voor m'n plezier, maar met een hond die niet alleen thuis wil blijven wordt het meestal toch gewoon wandelen.
    Ik zag ook een primulaatje in de natuur waar we wandelden vandaag.. maar m'n foto is iets te fel uitgevallen.. dat zonnetje ook hè! ;-)
    Gaat goed hier hè.. een goed begin is het halve werk! :-)

7. Goedemorgen Haba,

Gisteren heb je heerlijk wezen wandelen geweest. Was ook prachtig weer voor. Er zijn zoveel mensen gingen fietsen. En wandelen ook. Primula ziet prachtig uit. Narcissen komen later uit. Bij ons is deze reis weinig narcissen te zien naast de parkeerplaats.Ze zeggen dat klimaten veranderen zijn. Klopt wel. Het is overal te droog zeggen ze. Huizen gaar daardoor gaan zakken. Scheuren in huizen. Mooie foto's. Ik wens jou fijne dag.

8. Ik loop en fiets graag. Ik ben sws graag in beweging maar dat is bekend. Vandaag komt het boven de 15 graden uit. Toch wel lekker.

9. Goede morgen Haba en een fijne, zonnige dag gewenst.
    Knappe foto's maakte je van die eerste lentebloemen!
    Een je nostalgische tekst, daar droom ik bij weg.
    Weet je, ook ik prefereer wandelen boven fietsen, dan heb je niet zoveel last van tegenwind hihi.

10. Hallo Haba

Ik heb je weer gevonden....ik wens jou heel veel succes met jou nieuwe blogje…..ik ga de link van jou aan passen...ik wens jou een hele fijne week

Liefs Gerda

11. Poeh hey, ik kan al niet meer op je oude puntje terecht geloof ik. Nou ja, hier gebeurt het allemaal dus dat is ook prima.
    Ja, dat van dat fietsen hoor ik wel vaker. Ik ben er voor mezelf niet helemaal uit: toen ik nog fietste, ging ik wel heel ver; maar ik denk dat dat toch de manier was om zo ver te komen, als je (jong!) geen auto had. Die beschrijving van brood mee en dan de hele dag fietsen naar de vakantiebestemming, herken ik wel! Lekker op ontdekkingsreis. Ik herinner me nog de instructies van mijn ouders bij één reis: bij Balkbrug rechtsaf! Ja, en de volgende 50 kilometer????
    Afijn, mooie herinneringen; komt mede door de voorjaarsbloemen :)
    Zonnig logje!

12. Goede morgen Haba en een fijne dag gewenst!

13. Dat vind ik altijd zo mooi in de boeken van Sanne van Havelte. Daar fietsen ze ook hele einden, en gaan dan onderweg picknicken. Niets met de auto.