donderdag, juli 9

Kindveilig?


Omdat mijn zoon en schoondochter een open keuken hebben, hebben ze op de kastjes en laden deze kinderbeveiliging aangebracht.


                      
 Nu is dat een tijdlang goed gegaan  maar Aiva heeft ontdekt hoe die dingen werken, in het midden induwen en dan gelijk het haakje omhoog halen. Volgens de fabrikant kunnen die kleintjes dat nog niet begrijpen, twee handelingen tegelijk zouden ze niet snappen. Nou Aiva heeft hem nu echt door en ik kon er steeds achteraan als ze richting keuken liep. De eerste keer had ik het niet door en keek verbaasd op dat ze opeens met een hele stapel handdoeken en theedoeken aan kwam lopen, ik dacht dat er misschien nog een wasmand binnen haar bereik stond, maar toen ik de boel terug bracht zag ik dat ze gewoon de  'kinderveilige'  sluitingen open maakte. Dus. . . ik heb heel wat achter haar aan moeten sjouwen vandaag.  Kijk dat wurm is nog maar anderhalf dus er zijn waarschijnlijk wel meer peuters en kleuters die geen moeite met de sluitingen hebben. Ik heb maar geadviseerd om nieuwe en een ander soort beveiligingen aan te brengen want deze waren dus weggegooid geld.                        

11 opmerkingen:

  1. Oooooo wat een grietje zeg, nou moet ik zeggen dat Ilse ook alles los open kreeg. Toen hebben we andere geplaats. Die ik niet eens open kreeg hahah.
    Ja waas reuze gezellug alleen had ik huis aan kant. Naar ha met aarde uithalen vullen enz moest ik toch weer aan de bak😯😀🤣🤣🤣. Fijne avond zie je morgen hier weer 💋💋💋

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohohoho, wat een handige kraai Haba, ja dat vraagt om een andere oplossing....

    wat een slim ding is het toch :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whahahah, daar was ik ook altijd al bang voor, dus wij hebben duidelijk gemaakt wat wel en niet op gemaakt mocht worden. Dus uiteindelijk hadden we die dingen ook niet nodig.

    Love As always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is dan even schrikken in het begin. Voor Jeslynn was de keuken hier verboden gebied. Daar mochten alleen maar opa en oma komen... En ik moet zeggen dat ze zich daar altijd keurig aan gehouden heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is vaak voor volwassenen lastiger om zulke dingen open te krijgen dan voor die kleintjes.. hoe vaak ik niet heb staan klooien met zo'n traphekje.. en dan deden die kindjes 'm wel even voor me open..! hahahaa!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Haba weer vrijdag zei tegen Jaap gisteren nog.
    "ongelovig nu al donderdag rijd gaat steeds sneller l ook lijk wel". Dus werken en weer weekend. Ga je zwemmen zoja swemse🏊‍♀️ fijne vrijdag 👍 Groetjes 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En zelf krijg je die dingen soms bijna niet open :D
    Wat een slimme meid. Die gaat nog heel wat laten zien in haar leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aiva is dus best wel een bijdehandje hoor, ik zou er ook geen rust van hebben.
    Ik wens je alvast een goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Slimme meid, dat vraagt voor andere oplossingen...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ha die Haba
    ja kinderen zijn snel wijs , sneller als wij vroeger :)
    dat wordt weer een ouderwets hangslot er op , toch

    ik ben geboren en getogen in Amsterdam , maar er ook alweer weg sinds '66 , nu bezoek ik het wel eens met buitenlandse vrienden en sinds begin dit jaar ga ik regelmatig naar Artis
    fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een slimme kleindochter heb jij! Hier moet zeker een veilige oplossing voor worden gevonden.
    Lieve groet en een fijn weekend ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk weekend

 Afgelopen weekend was ik met de kinderen en kleinkinderen een weekendje in een huisje van 'Centerparks'  die kennen jullie vast ook...