donderdag, januari 21

Gevoel

 Omdat ik dit gevoel krijg als ik hier langs het water loop, zou ik niet graag meer ergens anders wonen. Toen we in Amsterdam woonden aan het begin van ons huwelijk, had ik het in de stad ook erg naar mijn zin. Net als in de tijd dat ik er studeerde en in mijn eentje op kamers woonde. Maar nu vind ik de stad heel leuk of af en toe eens te bezoeken, maar ik zou er niet meer willen wonen. Ik denk dat mensen die er wel wonen niet graag met mij zouden willen ruilen, ieder voelt zich het prettigste waar hij/zij zich geworteld voelt, waar dat dan ook zijn mag.

 


 

14 opmerkingen:

  1. Ken Amsterdam best wel goed als Zaankanter, heb er ook jaren gewerkt.
    Ook de stad is onderhevig aan verandering een oud collega is er weg gevlucht in de jaren 90.
    Maar een bezoek is ook wel een uitdaging om het positieve van de stad te zien. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je jong bent is de stad wel mooi, maar als je ouder bent, doe maar rustig aan.

    Love As always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och.. je hebt stad en stad.. waar ik nu alweer jaren woon is het net een dorp. Maar dan wel met alle voordelen van een stad, als een goede infratructuur en niet mijlenver bij alles vandaan. Met een auto ben je ook zó aan zee..! ;-) Maar ik ben ook in een stad geboren.. ik weet niet beter. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Haba ik denk ook dat je pas iets gaat missen of waarderen als je weg bent. Of dat je bent gaan verhuizen om een reden. Dat zal ik merken als ik ben verhuisd. Het is vrijdag ga werken. Fijne vrijdag 👍 groetjes 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik blijf ook maar lekker zitten waar ik zit.
    Voor nu dan toch, want je weet nooit hoe het balletje nog kan rollen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mogge Haba
    als geboren en getogen Amsterdammer , zeg ik nu af en toe eens er naar toe , verder ben ik blij met m'n plekje vlak aan de hei :)
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou ook het liefste in een hutje op het strand wonen, maar helaas, mijn vrouw wil nooit weg uit Limburg...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is ook zo, maar haba, toen ik in Utrecht woonde 5 minuten van het centrum, dacht ik ook ik wil nooit meer naar een dorp, maar ehhhhh ik ben nu toch heel erg blij hoor :-)
    met mijn kleine lieve vriendelijke dorpje

    fijn weekend haba

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt vroeger daar in Amsterdam gewoond. Je had goede tijd gehad daar. Crea heb je mooi verwoord gezegd Haba. Vrijheid aan de zee is zeker prachtig. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou niet graag in een grote stad willen wonen hoor, mij allemaal veel te hectisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi haba
    2 van de 3 dochters wonen in de stad gelukkig wel in brabant
    Maar zou er echt niet willen wonen...geboren en getogen in een groot dorp en dat is mij genoeg. Al ga ik graag een keer winkelen in de stad...wonen is toch wat anders.
    Mooi creatie en met goede tekst
    Groetjes en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ha die Haba
    ja met wat pech eindig je op de vuilnisbelt dan :)
    ik blijf dan ook fijn puzzelen
    rustige middag groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helemaal waar wat mij betreft Haba, al hoewel ik graag af en toe naar het westen of midden of zuiden rij... moet ik er toch echt niet aan denken daar ook ergens te moeten wonen en niet meer binnen een uur op het wad te kunnen staan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als kind vond ik het heerlijk om midden in Rotterdam te wonen. Er viel zo veel te beleven. De verhuizing naar de Krimpenerwaard beviel me slecht. Uiteindelijk kocht ik een dijkhuisje in een dorp en hier voel ik me als een vis in het water. Maar af en toe wil ik even de sfeer proeven in de grote stad. Heel herkenbaar, Haba!
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk weekend

 Afgelopen weekend was ik met de kinderen en kleinkinderen een weekendje in een huisje van 'Centerparks'  die kennen jullie vast ook...