zaterdag, maart 20

Gedoe. . .

 Tjonge, wat lastig in deze coronatijd. Mijn gordijn kwam naar beneden omdat de rails losliet. Nu moet ik eerst een afspraak maken bij de doe het zelf zaak om daar een tube met alabastine te kopen om het gat dicht te maken, nou dat is gelukt, dus vanmiddag even naar een dorp verderop om die tube te halen, zolang maar even wachten met mijn gordijn op de bank gedrapeerd.   


Nou dat kleine stukje metaal dat de rail vasthoudt is dus uit het plafond gekomen en de rail + gordijn hangt op half zeven.

17 opmerkingen:

  1. Ha je mag gaan klussen...die tube halen duurt vast langer dan het repareren. s6 ermee en fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat je wat bent met die alabastine.. ik zou eerder opteren voor een andere plug.. maar dat is nu ook weer zoiets.. zoiets kleins kun je hier niet online bestellen.. moet minimaal 20 euro zijn..!
    Vriendlief had ook zoiets.. het batterijtje van z'n horloge was leeg! Hij bellen naar de Primera waar ze dat altijd voor je vervangen, kon ie 's middags gelukkig langskomen. 't Is wat hè.. maar gisteren weer zóveel besmettingen, we moeten het gewoon maar ondergaan, die ongemakken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pluggen heb ik zat, maar het plafond hier, daar kom je alleen met een industriële boor in, toen we de rails hebben opgehangen (jaren geleden toen mijn man nog leefde) hebben we zo'n boor gehuurd, maar voor één losse schroef ga ik dat niet weer doen. Montagekit zal dat stukje wel vastmaken denk ik. Nu nog wachten tot het is uitgehard en dan pas de gordijnen ophangen.

      Verwijderen
    2. Oooh aha.. tja, hier hebben wij van die gipsplaten plafonds.. dan heb je speciale pluggen nodig die zich erachter heel breed uitvouwen, anders komt dat er ook uit. Maar bij jou is het dus beton hehe. Ik duim voor je dat het lukt! :-)

      Verwijderen
    3. En?.. is het gelukt? zijn je ramen weer netjes bedekt? :-)

      Verwijderen
  3. Soms snap je niet waarom er iets naar beneden valt want onlangs had ik dit met een schilderij die er toch echt al jaren hing. Nu even ander opgehangen want de lijst was ook stuk. En de lijstenmaker is helaas nog gesloten. Succes met de klusjes dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gossie, dat is wél even balen natuurlijk, succes ermee hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms zit het gewoon even tegen. Die spullen heb ik normaliter allemaal in huis, maar vanuit Limburg is me dat toch even te ver...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat klinkt alsof ik het heb opgehangen.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Haba ja wij hadden dat ook ons schilderij viel zowat moest nieuwe opvangsysteem hebben . Hoop het is grlukt
    En hoe ik de laatste tijd in ziekenhuis heb meegemaakt gaat nog niet versoepelen. Fijne zondag groetjes van mij 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mogge Haba
    suc6 met de klus , dat zal vast vlotter gaan dan de boodschap :)
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop dat het je lukt Haba, maar dat zal vast wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De tijd dat we zo naar de bouwmarkt konden is nog even voorbij en soms best lastig. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Haba en is het al opgelost. Heeft niand in je buurt die je goed kan zo'n Noor om te helpen. Ach zal je wel aangedacht hebben .
    Idergeval fijne maandag 👍 groetjes 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Soms worden kleine ongemakken, grote problemen.
    Maar het gaat je vast lukken...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier zeggen ze: let op gaat er iets stuk, volgen er anderen.
    Succes ermee ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik lees dat de boormachine geen uitkomst is. Dan is alabastine dé oplossing. Of bizonkit (-: Aan mij heb je weinig. Ik kan wel helpen met de rail vasthouden.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk weekend

 Afgelopen weekend was ik met de kinderen en kleinkinderen een weekendje in een huisje van 'Centerparks'  die kennen jullie vast ook...