maandag, mei 17

Heel vreemd. . .

 Mijn kat slaapt altijd beneden, ik doe de gangdeur dicht als ik zelf naar bed ga, want om midden in de nacht een tik (zonder nagels trouwens) in je gezicht te krijgen omdat mevrouw naar buiten wil is niet zo feestelijk. Als ik overdag weg ben of thuis, dat maakt niet uit, dan blijft de gangdeur open en alleen mijn slaapkamerdeur dicht. Want als ik die open laat, doet ze de schuifdeur van mijn kastenwand open en trekt zoveel mogelijk kleding van de hangertjes op de vloer van de kast. Daar gaat ze dan lekker op liggen tja elke kat heeft weer eigenaardigheden.  

Na het stofzuigen, kwam ik de gang in en rook onraad. . . er was op de deurmat bij de voordeur geplast, dat had ze nog nooit gedaan in al die jaren dat ze hier bij mij woont, de kattenbak was schoon, haar deurtje naar buiten kon ze gewoon gebruiken. Nu die stank krijg je natuurlijk niet uit een kokosmat ik ben dus maar een nieuwe mat gaan kopen die heb ik gelijk met Feliway bespoten in de hoop dat ze dergelijke streken niet meer uit zal halen.

 



                                     Nu maar hopen dat ze deze mat met rust zal laten

Nu plassen katten ook wel buiten de bak als ze blaasontsteking hebben, maar dan zou ze zich ook anders gedragen of pijn hebben als ze op de bak zit, en dat heb ik nog niet kunnen constateren, afwachten maar even en kijken of ik wat op kan vangen zodat ik haar plas bij de dierenarts kan laten nakijken.

22 opmerkingen:

  1. Wat vervelend en wel vooral ook voor je kat.
    Moet wel lachen om dat schuifdeurtje en de kleding om op te liggen.
    Wij hadden een labrador die altijd met zijn kop onder de vitrage en net zolang draaide dat die als een sluier om zijn kop kwam. Dan pas was het prinsesje tevreden haha
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet niet hoe oud Molly is, maar ik las pas dat oudere honden en katten ook dement kunnen worden.. en dan niet meer goed weten wáár ze moeten plassen. Hoop voor Molly en jou niet dat dát het is, al stond er in dat artikel wel bij, dat er een medicijn voor is om het leefbaar te houden voor mens én dier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ik denk meer dat het komt omdat een vreemde kat tegenwoordig vaak, in de voortuin, vlak naast de voordeur zijn behoefte doet. Ik heb er al van allerlei spul neergegooid waar katten een hekel aan hebben, maar dat schijnt nog niet te helpen.

      Verwijderen
    2. Ah ja, dat zou ook kunnen.. ik heb niet zó veel verstand van katten, maar dat lijkt me meer iets dat een kater zou doen?

      Verwijderen
    3. Poezen bakenen ook wel territoria af met urine, Molly staat soms als een kerel recht achteruit te plassen tegen een stukje van de heg waar de tuin begint.

      Verwijderen
    4. Oooh.. ja zie je wel, zulke dingen weet ik helemaal niet hahaha! Dan zal het inderdaad wel voor die andere kat zijn ja!

      Verwijderen
  3. Ach gut, dat heeft Molly vast niet met opzet gedaan, misschien niet helemaal lekker?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach jeetje Molly heeft niet opzet gedaan. Ik hoop gaat nu lukken met matje. Misschien is ze niet lekker. Of misschien blaasgruis heeft ze. Dit kan ze ook hebben.Heel erg vervelend geval Haba. Sterkte ermee met Molly.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie dat je al weet waarom het is. Tenminste als ik die reden lees, dan is dat heel waarschijnlijk. Je hebt ook plantjes.. ff naam opzoeken, wacht.. Ben ik weer... Latijnse naam: Coleus canina • Andere benamingen: Plectranthus caninus. Misschien is dit wat. Je eigen kat zal daar ook niet graag meer komen, maar dat is misschien dan maar zo.

    Love As Always
    DiMario

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maakt niet uit wat het is, een foutje kan altijd, maar het is wel vervelend. Wij hebben een kast waarin de dekbedden zijn opgeslagen, onze Kaatje maakt de kast open trekt daar altijd net genoeg dekbed uit en gaat daarop liggen slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Katten zijn bijzondere schepsels, alle met hun eigen karakter.
    Soms plassen ze uit nijd of gewoon omdat ze te laat zijn op je spullen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen Haba Levi had weleens de gewoonte om tegen Jaaps computer beeld te sproeien of zomaar in niks op de houten vloer te poepen. Nu Boris er is doet ze het niet meer gelukkig. Ja ze hebben rare streken soms .Maar ben blij met een volle kattenbak hahaha fijne diertjesdag vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hopelijk blijft het bij een foutje...!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, ik lees al in de antwoorden wat de mogelijke oorzaak kan zijn, en ik denk ook dat dat wel eens heel goed zou kunnen.
    Hopelijk vind je iets om die andere kat daar weg te houden. Je kunt niet telkens een nieuwe mat kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mogge Haba
    ik hoop ook dat je een goede oplossing vind en ze weer netje op de pot gaat :)
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hé get haba, nee dat moet je niet hebben want dat gaat echt vreselijk stinken hé, die lucht krijg je niet meer weg..
    het blijven bijzondere dieren die katjes...

    een hele fijne dag gewenst haba
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedemorgen Haba nog wat nare luchtjes geroken?!! Het is woensdag Laura dag voor mij werkdag en week doorzagen.
    Fijne dag 👍 groetjes 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemorgen Haba ik ga alleen naar boerderij wantoet ook naar prothese kliniek. Ze gaat als mee zit gebit passend maken. Hoop het lukt . Dan eet ik beter bv geenmlu het happen enz . Fijne Aiva dag 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goedemorgen Haba en je kan gaan zwemmen straks??? Is op pinkstermaandag ook open??? Fijne vrijdag 👍🙋 zwemse

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zou maar zo kunnen dat het door andere katten komt.
    Of het is gewoon een keer fout gegaan.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een hele goedemorgen Haba en hoe was het weer om te zwemmen??? Ik geniet heerlijk vrij tot woensdag. Laat in de middag komt Bjorn en hier eten. We eten kip uit tajin en we gaan met z'n 3 tjes naar songfestival kijken. We maken er wat van🤭🤭 fijne zaterdag 👍 groetjes 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goedemorgen Haba
    Ik denk dat ze haar gebied aan het afbakenen is
    Heb er niet zoveel verstand van
    Hopelijk laat ze je nieuwe mat met rust
    Wens je hele mooie Pinksterdagen
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk weekend

 Afgelopen weekend was ik met de kinderen en kleinkinderen een weekendje in een huisje van 'Centerparks'  die kennen jullie vast ook...