vrijdag, oktober 15

Huizenprijzen

 Gelukkig hoef ik geen huis te kopen , maar je hoort steeds meer dat de prijzen van huizen omhoog vliegen, als ik dat lees ben ik blij dat mijn beide kinderen nog op tijd een woning hebben gekocht,want als je nu starter op de woningmarkt bent, dan zal het lijkt me erg moeilijk worden om een betaalbaar huis te kopen. Kijk het is logisch dat alles duurder wordt, in de loop der jaren, maar sommige stijgingen zijn wel heel erg hoog.

Nu is dit wel een oude advertentie, die vond ik een paar jaar geleden bij spullen die waarschijnlijk van een oude tante zijn geweest. Zij en mijn oom hebben een aantal jaren een tweede woning in de bossen bij Maarn gehad. Ik weet niet uit welk jaar dat krantenknipsel stamt, maar de prijs van dat  'villatje' zal vast wel vele malen verdubbeld zijn in de loop der tijd. En misschien bestaat dat pand al jarenlang niet meer.





11 opmerkingen:

  1. Mijn dochter was ook nog net op tijd met het kopen van haar huis. Dat was een starters woning, maar de prijs is op een paar jaar met de helft toegenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is echt belachelijk zoals het nu gaat, kinderen blijven nu maar thuis wonen, ook al zijn ze volwassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In de tijd van zo rond de jaren 70 zijn de huizen ook in een paar jaar het dubbele waard geworden en die toen een huis kocht voor zeg 159 verkocht het weer voor ruim 320...
    Voor de huizenbezitters was het goed maar voor de starters ook niet.
    Ben blij dat onze kinderen allemaal een huis hebben, maar houd mijn hart vast met deze prijzen. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 5000 gulden.. waarschijnlijk in de tijd ook een mega bedrag.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen Haba ja ik weet er alles van over huis kopen zoals je weet. En ook voor alleenstaande is het erg moeilijk.
    Zo vrijdag was lange dag Iekenhuis al om half 9 en dan werken tot half 6
    Maar goed we hebben weer weekend ga met Bjorn shoppen en dan bij hem eten. Jaap komt dan ook. Fijne zaterdag 👍 groetjes van mij 🙋
    PS ziekenhuis heb je mail

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, voor die prijs lukt het tegenwoordig niet meer.
    Fijn weekend Haba.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 5000 gulden voor een villaatje in De Bilt , zal nu de maand huur zijn in eurootjes
    fijn weekend groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, mijn zoon en dochter hebben echt pech. Hopelijk voor hun zakken de prijzen uiteindelijk weer een keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Winst pakje als je een huis koopt in de slechte periode en verkoop in een paar jaar in een betere tijd weer verkoopt.
    Nu gaan de prijzen door het dak en vallen vele buiten de boot. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou dat was toen waarschijnlijk ook wel duur maar dat was toen en nu zijn of gaan ze echt wel pittig omhoog daar heb je gelijk in. Ik blijf zitten waar ik zit hoor. als ik uit mijn flat zal gaan dan gooien ze deze ook gelijk 300 euro omhoog want ik ben nog oud bewoner zoals dit heet. Heb wel wat medelijden met hen die nog gaan beginnen. Zelfs de huurprijzen zijn hoog geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Haba vandaag om 9 uur bij Ilse zijn je krijgt nog wel einde van de dag mail
    Verder niets te vertellen over gisteren staat op mijn nieuwe blog
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk weekend

 Afgelopen weekend was ik met de kinderen en kleinkinderen een weekendje in een huisje van 'Centerparks'  die kennen jullie vast ook...