vrijdag, november 12

Kent u deze nog?

 Dit was het eerste dat ik zag, toen mijn ouders begin jaren zestig een tv hadden gekocht. Toen het testbeeld goed was ingesteld, kwam de uitzending pas in beeld. En dat was destijds Ivanhoe natuurlijk in zwart/wit.  Meestal was er overdag geen uitzending maar op woensdagmiddag en zaterdag wel. 

                                                                                                                                                          


Het is allemaal vrij snel gegaan, ik weet wel dat mijn grootvader , die ik nooit gekend heb, bij de eerste radio die hij bezat verzuchtte, mooi maar het zou nog mooier kunnen zijn als ik die mensen ook kon zien. Hij is in 1944 al overleden dus de tv heeft hij niet meer meegemaakt.  Nu kunnen we communiceren met mensen van over de hele wereld via onze pc, dat zou hij helemaal prachtig hebben gevonden denk ik.

15 opmerkingen:

  1. Ja hoor, deze is nog heel herkenbaar uit mijn jeugd en er was toen ook zo een mooie serie van het sprekende paard Ed genaamd. Ze herhalen zoveel op de tv van nu maar deze helaas nooit. Gelukkig is er inderdaad internet en heb weer al vele kunnen zien. Het waren mooie herinneringen. En vermoed dat je grootvader deze wereld ook mooi zal hebben gevonden. Wens je voor nu mooie dagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je grootvader had een vooruitziende blik...en wie weet had hij het wel uitgevonden ook.
    Ja dat testbeeld is heel herkenbaar...maar was ook irritant
    Toen al...het wachten op ?
    Groetjes en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De huidige tijd en alles dat we nu kunnen is toch wel geweldig. En er komt nog meer aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat kan ik mij zeker nog herinneren, en dan een Phillips tv, waar je een klap op moest geven, als hij het niet meer deed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En dit zal nog wel het topje van de ijsberg zijn. ik zou graag eens zo'n 50 jaar in de toekomst willen kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jazeker herken ik dat :-) bij onze eerste tv waren maar 3 kanalen en er was vaak skie springen op, en polly de pony, en lassie...
    geweldig, wat een tijden hé, de mens kan zóveel goeie dingen doen, en andersom,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het mooie van die uitvindingen tóén was dat het de mensen tot elkaar bracht.. had er iemand in een straat een tv, mocht alle jeugd op de woensdagmiddag komen kijken.. gezellig. De dingen van nu zijn meer gericht op het egoïstische van de mens helaas.. zodat je gewoon buitengesloten wordt als je geen smartphone en dus geen app hebt.. pfff. En ik vrees dat dat allemaal nog weleens veel erger gaat worden nog.. maar dat zal míjn tijd hopelijk wel uitduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee.. dat testbeeld ken ik niet, wel die in kleur. Die vind ik ook mooi.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedeavond Haba o ja testbeeld hahah 🤭 En weet je nog zo'n kastje erop voor 2 de zender Rem eland Mr Ed en onzichtbare man.trusten hoop je goed kan slapen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En goedemorgen Haba vandaag eters vrienden komen. Ga na boodschappen Paella maken van kip 🐔. Vooraf 2 soorten vega soep. Komt uit AH pakket van postcode loterij. Ik zeg fijne zaterdag 👍 groetjes van mij 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, dat ken ik nog, er is wel veel veranderd.
    Veel ten goede, sommige dingen niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedemorgen Haba
    Er zijn heel veel veranderingen
    Zoals het mobieltje en internet enz.
    Fijn weekend
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mogge Haba , ja dat herken ik wel :)
    mijn vader heeft de tv natuurlijk wel mee gemaakt , maar wat had hij genoten van een pc , helaas mocht niet zo zijn
    rustig weekend groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nog de tijd van het testbeeld, er keken mensen overdag echt naar.
    Ik ook, maar dat was werk gerelateerd. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goedemorgen Haba gisteren top geweest zoals je misschien had gelezen vrienden kwamen en had kip 🐔 Paella gemaakt ook vega wortel,pompoen linzen soep bijna alles op behalve beetje paella en eigen gemaakte vlechtbrood. Fijne zondag 🍳🍳 🍞👍 groetjes van mij 🙋

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk weekend

 Afgelopen weekend was ik met de kinderen en kleinkinderen een weekendje in een huisje van 'Centerparks'  die kennen jullie vast ook...