dinsdag, november 30

Stoeltjes en zo

 

Mooi toch die rode kleur nu in de natuur te zien, nog even stralen voor het afsterven lijkt het wel



Onderstaande paddenstoel(?) zou eetbaar zijn vertelde me iemand, nou nee ik eet geen dingen die ik niet goed ken en paddenstoeltjes koop ik dan wel bij de groenteman.

                                       









Ook de inktzwam schijnt eetbaar te zijn, maar dan alleen als hij nog 'dicht 'is, zoals deze.                                                        

16 opmerkingen:

  1. Maar niet doen ook hoor.. kluifzwam is inderdaad wel te eten, schijnt zoetig te smaken, maar bevat ook een kankerverwekkende stof. Deze wordt bij verhitting wel afgebroken, maar ik zou het risico niet nemen als er zoveel veilige lekker eetbare paddenstoelen in de winkel te koop zijn..! Mooie herfstplaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor, vooral dat rode blad.
    Ik houd het maar bij champignons.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waag me ook niet aan de wilde paddenstoelen...koop ze wel in de winkel haha
    En wat beter met de verkoudheid ?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar zijn we het dus over eens, alleen maar uit de winkel... Is ook beter voor het milieu. Stel je voor dat 17 miljoen mensen in Nederland paddenstoelen gaan plukken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben veel te bang dat ik wild wordt van paddenstoelen. Ik waag me er niet aan.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedeavond Haba de oneven kijken hoe het met je gaat. Zie prachtige foto's . Nee ik eet ze niet zelf geplukte paddenstoelen. Koop ze veilig . Vanmorgen ging ev n voor 12 uur naar Amsterdam. Me nicht stond er al was reuze gezellig. Weer was pet. Fijne avond en vast goedemorgen fijne woensdag 👍 groetjes van mij 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nee hoor haba de witte kluifzwam is giftig, eet maar niet, de inktzwam kun je jong wel eten, maar jij koopt ze in een bakkie weet ik,
    wat mooi rood hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen Haba ff hier boven staat over gisteren. Ik moet vandaag toch werken op mijn mams verjaardag,maar ach dat is geen ramp uiteraard. Fijne woensdag Laura middag 👍 groetjes van mij 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook tijdens het sterfproces van moeder natuur is het beeld mooi...!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb een paddenstoelenboekje, maar ik eet alleen champignons, en die koop ik maar gewoon in de winkel.
    Ben je al weer wat opgeknapt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen nog wat verkouden, geen koorts of andere klachten meer.

      Verwijderen
  11. Goedemorgen Haba alweer dag van Aiva . Hoop je de energie voor heb.
    Ik hou beetje rustdag. Vanavond bakje bij Ilse doen .
    Fijne donderdag 👍 groetjes van mij 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als je het niet vertrouwd dan moet je het ook echt niet doen. Maar je fotografie vond ik weer heel mooi. Wens je mooie dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is nog altijd goed om wat natuur in je buurt te hebben hè. Ook al is er zoveel mis mee op het moment...

    Maar paddestoelen, die ga ik zeker zelf niet plukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemorgen Haba heel verstandig niet te gaan zwemmen. Was reuze gezellig bij Ilse. Alleen Bjorn, Jaap en ik waren er.
    Nog dagje werken en dan 2 dagen vrij,hoop dan ook de bronchitis kans heeft om te vertrekken
    Fijne vrijdag 👍 groetjes van mij 🙋

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk weekend

 Afgelopen weekend was ik met de kinderen en kleinkinderen een weekendje in een huisje van 'Centerparks'  die kennen jullie vast ook...