dinsdag, januari 18

Mistige asiel dag vandaag

 Ik was vandaag snel klaar, er waren niet zoveel katten te verzorgen. al waren er maar twee kamers leeg, in de zeven andere kamers zaten niet erg veel dieren aan de kattenkant en ik dacht dat het bij de honden ook niet erg druk was. Zo kon ik na de koffie weg en op de terugweg naar huis gelijk nog wat boodschappen doen. Het is hier nog steeds behoorlijk mistig en dan zijn er toch een flink aantal auto's die je met een behoorlijke vaart passeren. Ik rij meestal (als dat kan tenminste bij drukte niet altijd mogelijk ) netjes de toegestane snelheid dus  100 of 80 , maar dat schijnen sommige lieden niet snel genoeg te vinden en die komen met een flinke vaart voorbij. Soms zelfs zonder behoorlijke verlichting, maar met van die kleine stadslichtjes. En met dit soort weer hou ik een behoorlijk afstand van mijn voorganger. Alleen weet ik nooit precies of ik mijn mistachterlicht mag gebruiken, dat is geloof ik met een zicht van 50 meter, maar dat kan ik nooit zo goed inschatten, want de mist is niet overal even dicht dus je kunt niet steeds licht aan/licht uit doen. Nu rij ik eigenlijk altijd met mijn gewone licht aan ook normaal als er geen mist is dus ik hoop dat ik toch wel zichtbaar ben.



Deze foto heb ik van het internet geplukt de info onderaan heb ik netjes laten staan.  Ik kon niet verder kijken dan één groen bordje (ik weet niet hoe die afstandsbordjes officieel heten )  Ik begrijp niet waarom sommige automobilisten dan zo onverantwoord rijden , Op de snelweg blijven ze zowat steeds links rijden, hebben ze dan zo'n vreselijke haast ?  Ik was blij dat ik weer terug in mijn dorp was en na die paar boodschappen hier bij de super, ben ik lekker thuis en ga zo een broodje eten met een flinke kop thee erbij. 



11 opmerkingen:

  1. Het posten lukt dus weer?
    Wegterroristen zijn dat.. die denken dat ze geweldig kunnen rijden en maken zo de meeste brokken.. en dan maar hopen dat er geen doden vallen..!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig dat was bij ons ook zo beide de jongste...
    Zo dat is slecht zicht. Doe je goed aan om dan goed uit te kijken zover dat mogelijk is. Ja als ze haast hebben laat ze maar lekker... veiligheid voorop. Kan me voorstellen dat je nu je rust pakt :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mij valt het ook op dat er steeds meer mensen veel harder rijden dan de aangegeven snelheid. En bij bekende controles natuurlijk boven op de rem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sommige mensen willen nou graag eenmaal snel in het ziekenhuis zijn. Daar moet je maar niets van aantrekken. Veiligheid is wel belangrijk.

    Love as always
    dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen Haba ja ik was ff loopje doen gisteren ook hier erg mistig.
    Over verlichting biljkt bij nieuwe auto's automatisch gaan dus sommige geen licht of stadsverlichting .
    Ja er zijn mensen die graag kort willen leven met hun snelheid,maar vergeten anderen liever niet. Fijne Laura middag 👍 groetjes van mij 🙋 o ja half 11 komt collega bij mij op de koffie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mogge Haba
    ja het was weer een kleine wereld hé
    en ja die idioten zullen er altijd wel zijn
    al we kunnen doen is hopen dat ze enkel hun zelf dood rijden
    en als ze gepakt worden gelijk rijbewijs voor de rest van hun leven innemen :(
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik werd gister ook constant heel hard ingehaald in dikke mist. Ik kan het gewoon niet bevatten, maar er is amper controle.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weet je plaats haha...dat werd door het filmpje wel letterlijk grijnzzzz
    Nieuw blogje staat..ben je nu al wat verder gekomen met je blog?
    Hoe dan ook kan hier komen en dat is al heel wat...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik reed ook altijd heel voorzichtig met mist, toen ik nog auto reed.
    Heb te veel ellende op de weg meegemaakt en snap niet dat men gaat inhalen met zo weinig zicht. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voorzichtigheid is altijd goed, maar zeker bij slechte weersomstandigheden.
    Het is ook erg opvallend dat er zoveel auto's met kapotte verlichting rond rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Haba vandaag Aiva dag.
    Denk je dit leest of je net terug bent of vrijdag is. Gezellige dag met Aiva 👍 groetjes van mij 🙋

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk weekend

 Afgelopen weekend was ik met de kinderen en kleinkinderen een weekendje in een huisje van 'Centerparks'  die kennen jullie vast ook...