dinsdag, november 12

Een stel bangetjes, maar niet allemaal

Op het ogenblik zitten er best een stel bange katjes in het asiel, ze zullen eerst een tijdje aan mensen moeten wennen en  beseffen dat handen niet altijd slaan maar ook kunnen aaien. Nu zijn er gelukkig ook katten die echt willen kroelen en al staan te roepen als je langs hun kamer loopt: "aaaaaandacht. . . aandacht, loop niet zomaar voorbij. . . ."
 Spooky is zo'n aandacht roepertje hij vindt het heerlijk als hij wordt aangehaald.

                            

Ik hoop dat hij er volgende week niet meer zit, maar eigen personeel heeft gevonden dat hem heerlijk gaat verwennen. Maar voorlopig zit hij in ons asiel ook prima, met een binnenkamer, een buitenren en (als het niet te druk is) aandacht en aaitjes. Zijn natje en droogje op tijd en lekkere mandjes om in te slapen.

16 opmerkingen:

  1. Zo'n vrolijk en aanhankelijk katje zal wel snel de aandacht van een nieuw baasje trekken denk ik hè, die zal volgende week inderdaad wel al vertrokken zijn. (hoop ik voor 'm.. want da's toch wel het allerfijnste voor zo'n beestje)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ahhhh dieren zijn zó geweldig hé Haba, ze passen zich zo aan aan de mens, die hun niet zo aardig gestemd is, ach ik heb zo met ze te doen... het gezegde dierenrijk en mensdom zegt genoeg.... fijn dat ze bij jou komen kroelen, ze weten dat ze jou kunnen vertrouwen, je bent een lieverd
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn hart is groot genoeg om ze allemaal een plekje te geven maar dan zet mijn man me het huis uit... Wat een schatje, die Spooky. Laat de bangeriken maar voorzichtig aan je wennen. Hun vertrouwen komt vanzelf.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar een eigen huis met eigen personeel is natuurlijk nog beter. Hopelijk wordt er voor elke kat snel iets gevonden.

    Love As Always
    di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dan moet ik even denken aan Macey, helaas al een tijd van ons heengegaan. We kwamen in het asiel in Maastricht en we werden gewezen op twee katten die het niet te best hadden gehad. Mishandeld waren door kleinere kinderen, ouders in scheiding. Daisy was heel aanhankelijk en Macey dook in elkaar in een hoekje als iemand binnenkwam. De verzorgster wilde er eigenlijk aan voorbij lopen, maar ik liep toch naar binnen. Als door een magneet kwam Macey op mij af, en kroop in mijn armen, kopje in mijn elleboog... We hebben ze allebei meegenomen en nooit spijt van gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Haba ach ach wat een schatje ja vind het altijd zo zielig .Daarom heb ik mijn poezen meteen geholpen er zijn genoeg kittens elke jaar denk ik zo.
    Oky Babs was iets telaat geholpen en kreeg een nestje waarvan ik Mosje heb gehouden.Later hoorde ik eentje ook weer naar andere ging.
    Hier waren met Sint Maarten beide buren niet thuis van 1 kreeg ik haar snoep dus zei tegen de kinderen van je mag er 2 snoepjes pakken want deze (en wees) is niet thuis . Maar bij de andere werd gewoon doorgelopen zonder geklaag gezang hahaha . Maar weet van vroeger dat dat vaak werd gezongen van hier woont een rijk enz enz.
    Vandaag woensdag ik werken en jij vanmiddag naar Laura fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoop dat er snel een huisje gevonden wordt.
    Wij hebben ook een poes uit een asiel, ze is alweer 6 jaar bij ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja heb 1 zak snoep over 😂😂😂😂

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik een huis had met zoveel ruimte als liefde dan was elk asiel overbodig maar helaas.... onze druppels op de gloeiende plaat zijn er 6 in totaal .... alle beetjes helpen, toch?!

    Maar uiteraard wens ik Spooky en alle anderen net zulke gouden mandjes toe als dat onze 4-voeters allemaal hebben... (niet echt goud hoor, gewoon lekker zacht en warm)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Haba je zal al weg zijn naar Aiva. Fijne donderdag groetjes 🙋‍♀️

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sommige mensen zouden een verbod op het houden van dieren moeten hebben. Een dier zou nooit bang mogen zijn van handen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedemorgen Haba vandaag lange dag van kwart 9ver 9 tot???????,. Ik met collega Patrick gaan koffiecorner versieren met Sinterklaas. We denken half 7 klaar te zijn.
    Dus foto wordt vanavond geplaatst.
    Morgen vrij zondag werken.
    Zwemse Groetjes 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik stel me zo voor dat zo'n aanhalig katje wel populair zal zijn bij mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemorgen Haba deze weekend komt Sinterklaas aan. Hier zondag intocht. Ga jij met kleinkids kijken? Morgen werk ik zal rustig zijn denk ik. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goedemorgen Haba

    Dat gaat vast wel lukken
    Wens je een heel fijn weekend
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk weekend

 Afgelopen weekend was ik met de kinderen en kleinkinderen een weekendje in een huisje van 'Centerparks'  die kennen jullie vast ook...