zaterdag, november 16

Zaterdag

Het loopt al weer aardig richting Sinterklaas, vandaag komt de goedheiligman aan in meerdere plaatsen in Nederland. Maar ik heb nog geen cadeautjes uitgezocht voor degene waarvan ik het lootje heb getrokken. Raar is dat, maar ik kom altijd pas laat in de sint stemming. Soms moet ik nog gedichten maken op de dag dat we het feest die avond gezamenlijk vieren.
Nu krijgen ook de kleinkinderen van mij altijd een cadeautje, want al is er nu maar één gelovige bij  (Aiva is nog te klein), het is toch een feest van gezelligheid en malle gedichtjes.




Veel mensen gaan over tot het geven van kerstcadeaus maar voor mij is dat geen optie. Het kerstfeest is voor mij altijd nog een feest waar geen hebberigheid en plaaggedichtjes in thuis horen.
We geven geen grote dure cadeaus, want het gaat voornamelijk om het plezier en de gezelligheid om samen te zijn en van elkaars malligheid te genieten.

11 opmerkingen:

  1. Ja, zo is het het allerleukste.. leuke kleinigheidjes en vooral grappige gedichtjes erbij. Als je zo'n dichtader hebt als jij hoef je dat ook niet zo ver van tevoren te doen hè.. jij schudt dat zo uit je mouw! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja Mizz. ik heb soms wel moeite om er een eind aan te breien ;) Maar ach kreupelrijmen mogen ook natuurlijk.

      Verwijderen
    2. Hahaha.. ik óók! We doen er al een hele tijd niet meer aan, maar vroeger werd er altijd gekreund als men erachter kwam dat ík diegene getrokken had, want dat werd dan een flink gedicht voordragen hahahahaa!

      Verwijderen
  2. Ik heb ooit de fout gemaakt om te zeggen dat ze alleen maar cadeau's kregen als ze in sinterklaas geloofden... 35 is de oudste nu en geloofd nog steeds in Sinterklaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij vieren chanoeka... dat gaat alleen maar om kleine cadeautjes.

    Love As always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Haba nou of ik wil of niet om 11 uur ben ik ik I Sint stemming
    Maar goed dat komt door de koffiecorner.
    Of druk zal zijn is de vraag, want Sint komt 12 uur aan hier.
    Sinterklaas vieren doen wij niet al heel wat jaren niet. Ik zeg fijne zondag Groetjes 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker voor de kleintjes is Sinterklaas een leuk feest, helemaal als je die glunderende gezichtjes ziet...!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig dat je het nog kunt vieren Haba! Voor mij is het geen Sinterklaas meer maar heeft de gezelligheid en evt. kadootjes zich verplaatst naar kerstmis, maar ach als je het maar leuk maakt met elkaar hè. Ik hoop dat je mooie dingen weet te verzinnen dan, op het laatste moment :) Spannend.

    Bedankt voor je bezoekje hè. Hier is het weer stil geloof ik.. Geen inspiratie en ben ook te druk met stom computergedoe, het lukt voor geen meter. Grrr.
    Toch een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vier geen van beiden. De kinderen zijn groot en met kerst heb ik niets. Wel komen de kinderen natuurlijk gezellig eten. Ik zit op mijn nieuwe domein! Als het goed is in mijn profiel anders hier de link https://naastmijnschoenen.nl/blog/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We doen een chocoladeletter en pepernoten en maken er gewoon een gezellige avond van.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen Haba maandag alweer
    Wens denken die rustig aan was enorm druk op werk geweest evengoed
    Nooit verwacht eigenlijk.
    We hebben nieuwe datum geprikt met uitje met de kids. 1 dec naar Velsen moet enorm gezellug zijn om kerstsfeer optesnuiven. Aankomende weekend werk ik zaterdag en zondag.
    Maar goed jij gaat zwemmen Fijne maandag 👍 groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk weekend

 Afgelopen weekend was ik met de kinderen en kleinkinderen een weekendje in een huisje van 'Centerparks'  die kennen jullie vast ook...