dinsdag, februari 11

Bordje

Weer even wat jeugdsentiment opgedoken. Toen ik klein was hadden we thuis als kinderen allemaal ons eigen bordje voor het ontbijt.  Trouwens volgens mij hadden mijn ouders ook een persoonlijk bordje, ik herinner me dat mijn vader er eentje bezat met langs de rand allemaal blauwe strepen en mijn moeder iets met bloemetjes geloof ik. Zeker weten doe ik dat laatste niet en die van mijn zussen zou ik ook niet weten. Maar mijn eigen bordje heb ik nadat mijn ouders overleden zijn weer in de kast teruggevonden en mee naar huis genomen. Dat bordje staat nog steeds bij mij in de keukenkast. In al die jaren dat ik het gebruikte, is er maar een klein scherfje vanaf gestoten.  Het was wel handig als je de tafel thuis moest dekken, dat je gelijk ieder zijn eigen bord op de vaste plek aan tafel kon geven.



Nu ik mijn bord weer zie schiet me opeens te binnen dat mijn ene zus ook zo'n bordje had, maar bij haar stond het plaatje met de eekhoorn in het midden van het bord, en mijn middenplaatje stond bij haar bordje op de rand.  Mijn oudste zus was al te groot voor zo'n bordje. Ik weet zeker dat zij geen kabouterbord had, maar wat voor eentje dan, dat zou ik niet meer weten. Nu weet ik niet of ik een echt  'déjeuneeke'  had, zoals mijn tante het noemde, daarbij hoorde ook een kop en schotel in hetzelfde design , ik geloof niet dat ik die er ook bij had. Wel had ik er een zilveren bestekje bij, dat heb ik aan mijn dochter gegeven voor mijn kleindochter, ik neem aan dat dat bestek nu ergens bij haar in een la ligt want Laura kan nu ook met gewoon bestek eten.

11 opmerkingen:

  1. Leuke herinnering Haba.
    Ik heb geen eetbordje, maar wel een geboortebordje, om aan de muur te hangen. Delftsblauw, met naam en geboortedatum erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je dat nog hebt! vooral ook omdat dat echt jóúw bordje was hè!
    Wij hadden geen eigen bordje.. wij konden ook nooit allemaal tegelijk aan de tafel zitten, dat gebeurde alleen met kerst hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja leuk.. wij hadden zo'n bordje bij mijn oma. Ik denk dat dat misschien wel de borden van mijn moeder en broer en zus was.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bestek met Ollie B Bommel en Tom Poes kan ik nog herinneren. Of ik daar een apart bordje of zo bij had is me ontschoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat grappig Haba en wat gááf dat je dat nog hebt joh... héél zuinig op zijn, maar dat hoef ik je niet te zeggen hé, dat ben je vast al.
    toppie
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Haba nou je zegt ja wij hadden ook een eigen ontbijtbordje. Maar mijn moeder had ze gespaard volgens mij van de bluesband. Die blauwe borden met plaatsnamen zoals Goh kwam het in me op ben ik het kwijt. Zo'n plaats waar ik nooit zou willen wonen toen. Geen radio niet spelen op zondags. Maar goed het is woensdag ik werken en jij halve dag bij Laura fijne dag vandaag Groetjes 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat dat bordje al die jaren heeft overleefd is al een prestatie op zich. Ik kan me niet eens herinneren of ik een eigen bordje had laat staan dat ik het nog heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk Haba.
    Is het van Piggelmee, de sprookjesfiguur uit de kinderboeken?

    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen Haba zeker leuk hè ook in maart komt waarschijnlijk me beagle. Ze hebben nu 1 maar die sloopt katten hahahaha. Normaliter zijn ze heel lief voor andere dieren en mensen. Er is nu 1 van 5 jaar die gaat naar opvangfamilie wie weet.
    Hoe was bij Laura veel dingen " besproken"? Volgens mij komt zo'n leeftijd van even over praten. Nu Airva fijne donderdag 👍 Groetjes 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Haba alweer vrijdag zwemse 🏊🏼‍♀️. Ik ga boodschappen doen smiddags naar echtpaar beide collega's van mij. Ze waren verleden jaar getrouwd saampjes, maar helaas is het voor haar man aflopende zaak zal ik maar zeggen
    Wij zij en ik gaan in de middag naar bos en naar begraafplaats. Dinsdag gaan ze dingen bespreken en nu wil ze dingen bekijken met mij.
    Maar goed hoe was het beide dagen met je kleindochters nog wat grappig mee gemaakt??
    Hoe is het met papa van schoondochter???
    Ik wens je fijne vrijdag 👍 toe Groetjes 🙋

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk weekend

 Afgelopen weekend was ik met de kinderen en kleinkinderen een weekendje in een huisje van 'Centerparks'  die kennen jullie vast ook...