dinsdag, november 17

I.M.

 Zojuist kreeg ik een telefoontje dat een neef was overleden.  We hadden in ons volwassen leven eigenlijk geen contact, maar als kinderen konden we heel goed met elkaar overweg. Wij waren geen van beiden 'zoete' kinderen.   Als we met een stel neven en nichten bij een kinderloze oom en tante logeerden, die een vakantiehuis in het bos hadden en altijd in vakantietijd wat kinderen uitnodigden, waren we vaak samen op pad. Het bos in, 's avonds kijken bij 'het wissel' of we de reeën konden zien in de schemer van het bos. Als het goot van de regen, schuilden we samen onder zijn jas . We gingen in de zomer met zijn allen zwemmen in 'het ven' toen waren daar nauwelijks mensen , een paar jaar geleden ben ik er nog eens heen gegaan uit nostalgische redenen, dat had ik beter niet kunnen doen, want het ven was vergroot en een echte recreatieplas geworden, compleet met terrasjes en friettenten.

 


Hierbij een foto waar we met een groepje aan het monopoly spelen zijn. Ik ben het donkerharige meisje in het midden en hij de jongen links voor. Goh wat is dat een tijd geleden . Maar 72 was hij, een jaartje ouder dan ik, maar dat is toch nog te jong om te sterven. Al wordt daar nooit naar gevraagd, ieder gaat op zijn of haar tijd. Het zal dus zijn tijd wel zijn geweest.

15 opmerkingen:

  1. Allereerste gecondoleerd met je neef.Je had toch weinig contact gehad. Wat zonde allemaal. Gelukkig had je mooie foto van herinnering van je neef. Monopoly is zeker leuk om te doen. Te jong overleden vind ik. Toch sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie herinneringen aan een mooie tijd...
    Ja dat komt naar boven hè als je zo een telefoontje krijgt
    Gecondoleerd en blijf die mooie herinneringen maar koesteren
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook al was het contact nog maar minimaal, het doet je tóch wel wat hè, zo'n berichtje over iemand met wie je een stukje verleden deelt.
    Gecondoleerd in ieder geval.. gelukkig zijn de mooie herinneringen er nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tsja, sweet memories, maar het doet je wel beseffen dat de tijd van gaan niet volgens regeltjes verloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goh haba... dan heb je van vroeger wel mooie herinneringen.... grappig eigenlijk, en ze komen nu in alle sterkte naar boven...
    nee 72 is te jong ..
    gecondoleerd haba
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gecondoleerd met het overlijden van je neef. Er wordt toch weer een bladzijde dichtgeslagen. Een mooi eerbetoon aan je neef, je herinneringen op je blog. Een gezamenlijk verleden waarin jullie elkaars beste gezelschap waren. Koester dat.
    Mijn schoonvader zei lang geleden: '76 is een mooie leeftijd maar ik wil toch nog ouder worden.' En zo is het.
    Sterkte met het verlies en een lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een verhalen, was dat in de buurt van Epe? Mooi die oude herinneringen. Gecondoleerd

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gecondoleerd hoor, ook al hadden jullie nauwelijks contact meer, hij was toch een stukje van je jeugd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen Haba gecondoleerd met verlies van je neef ja dan blijven de herinneringen over.En familie word steeds kleiner.
    Kom je wel voor vandaag fijne middag wensen met Laura groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie herinneringen van vroeger...!
    Gecondoleerd met het verlies van je neef.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gecondoleerd, Haba. Ja, 72 is nog jong vind ik maar wat je zelf al zegt, het zal zijn tijd geweest zijn.,
    Alles wordt volgebouwd ten goed van het geld, want voor de natuur bouwen ze al die shit niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mogge Haba
    gecondoleerd met het verlies van je neef
    veel te jong nog , maar niemand die er om vraagt :(
    wat blijft zijn mooie herinneringen , koester die
    groetjes , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ha die Haba
    ja ik ben blij de test uitslag en als er niks tussenkomt pas over 2 jaar terug
    ik heb de puzzel op een plaat gezet en die staat op de bank :)
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemorgen Haba vandaag alweer donderdag geen lopen met Anoeska maar naar tuincentrum Vanmiddag naar manicure
    . Gisteravond app berichtje gehad van de man van mijn zieke vriendin ze gaat heel erg achteruit.Eens kijken voor wanneer ik langs kan komen. fijne dag bij Aiva

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk weekend

 Afgelopen weekend was ik met de kinderen en kleinkinderen een weekendje in een huisje van 'Centerparks'  die kennen jullie vast ook...