zaterdag, februari 6

Nog steeds. . .

 . . . niet kunnen zwemmen , de zee is mij te koud en het zwembad zal nog dicht blijven. Even naar de stad is er ook niet bij, de winkels blijven gesloten, ik had graag een nieuw kleed voor mijn zithoek gekocht, maar zoiets ga ik niet uitzoeken via een folder of via foto's op het internet. Goed, dan nog maar wat langer doen met dit kleed, dat heb ik al vrij lang en het begint behoorlijk te slijten. Tja dat zijn natuurlijk allemaal futiliteiten als je het drama van corona bekijkt.  Maar je bent wel van veel contacten afgesloten. Mijn kinderen zie ik nog wel omdat ik nog steeds op de kleinkinderen pas. Maar een knuffel is er niet meer bij, we houden wel afstand. Niet van de kleintjes, maar dat is ook niet nodig. Goed ik mag niet mopperen natuurlijk, maar af en toe doe ik dat wel. Kijk ik kan dat zwemmen vervangen door,  de uren die ik daar normaal aan besteed, te gaan wandelen, maar dat is in mijn eentje ook niet zo leuk, steeds hetzelfde stuk lopen, of ik moet met de auto ergens heen om daar te lopen. Ach ik loop wel een aantal keren de trap op en neer, dat is ook gezond. En een knutsel maken, een boek lezen kortom ik kan me best nog wel vermaken. Maar ik begin het wel behoorlijk zat te worden, jullie ook wel neem ik aan. Hopelijk is alle narigheid komende zomer wel voorbij, zodat we weer lekker samen kunnen genieten. Nu heb ik geen strandhuisje in werkelijkheid, maar het strand hier is groot en breed, zelfs in het hoogseizoen heb je er nog de ruimte.



Het raamkozijn en de vuurtorens komen uit lesjes, de zee ligt hier om de hoek en daar heb ik ook de meeuwen op de foto gezet.

15 opmerkingen:

  1. NIet dat ik het mis want ik doe het nooit maar ik kan me wel voorstellen dat het voor liefhebbers naar moet zijn... kortom, sterkte, hou vol, het komt wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook geen zwemmer hoor, nooit verder gekomen dan het pierenbadje.
    Nu al een jaar, zouden wij er ooit nog vanaf komen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou normaal zwem ik twee keer per week baantjes in het zwembad, het is de enige sport die ik leuk vind.

      Verwijderen
  3. Ja, corona richt veel aan, voor allemaal, niemand ontkomt eraan.
    Hou vol Haba en stay save.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Na zo'n heel jaar begint iederéén het allemaal wel beu te zijn.. maar we moeten nog een laatste stukje hè.. totdat zoveel mogelijk mensen ingeënt zijn.. en dan kunnen we hopelijk alles weer doen. Ik las ergens dat er een buitenbad open gebleven is.. en daar was het zó druk dat er een een wachtlijst was..! Je bent dus niet de enige die graag weer eens een baantje zou willen zwemmen hehe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedeavond Haba ja voor Boris liep ik als ik vrij was altijd. Nu vaker op dag en uiteraard gezelliger. Ja dat shoppen hoop ik met dochter graag ook via winkel en niet via internet. Over de foto onderaan op de foto staat hond for ever not Just for corana . Dat bedoelde ik dus fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan me in je verhaal wel vinden, nu ben ik niet alleen thuis, maar ook hier willen we wel weer eens gewoon weggaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, ik mis het zwemmen ook wel. Gelukkig kan ik me nog uitleven in mijn werk en in het trainen van mijn voetbalteam.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen Haba ergens heb ik al hier ook berichtje geplaats met antwoord . Het is hier nu behoorlijk wit. Wat Al Boris van vinden zo. En hoe zijn de stoepen??? Fijne zondag 👍 groetjes 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mogge Haba
    ja ik snap je helemaal en ik denk dat een ieder van ons het zelfde gevoel kent , misschien niet over zwemmen dan , maar het gaan naar een dierentuin , of weet ik wat
    we zijn het allemaal wel zat

    rustige zondag groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou Haba die ging helemaal door z'n dak gelukkig was het niet glad hahahah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Haba
    Je kan dat kleed natuurlijk altijd retour sturen als je het via internet besteld. Ik heb mijn salontafel ook zo besteld. Maar die bevalt prima en stuur ik niet terug. Mijn kinderen en kleinkinderen heb ik al maanden niet in het echt gezien. Op 5 december hebben we onze kleinkinderen voor het laatst gezien. Daarvoor oom al 2 maanden niet.De kinderen hebben we op de begrafenis van mijn schoonvader voor het laatst gezien. Wij zien eigenlijk niemand meer hier. Boodschappen laten we bezorgen. Mijn man werkt thuis en gaat er heel af en toe nog uit voor zijn werk en een vergeten boodschap. Ik ga er alleen nog 2 dagen uit om te werken. Ik zie de kinderen wel via video bellen maar dat is niet hetzelfde. Wij zijn het hier ook zat Haba maar wij zijn nog samen en daar ben ik dankbaar voor.Een hele fijne zondag nog. Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik mis de sportschool, al kan ik hier alles. HEt is toch anders om mensen te zien en een praatje te maken na het sporten, en ik coach normaal mensen maar ook dat is weggevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vooral het contact met mensen mis ik wel
    Maar verder vermaak ik me prima...
    Zwemmen doe ik eigenlijk alleen op vakantie...raar hè want ik vind het wel leuk.
    Groetjes en komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vroeger zwom ik wel veel maar laatste jaren niet meer dus mis ik het ook niet, maar ik begin al die regeltjes die er nu zijn ook wel zat te worden. Mis ook het contact want we zien hier nu weinig mensen thuis en ben al een jaar niet over de grens geweest naar vrienden en dat mis ik wel heel erg. En ook de kapper want begin weer problemen te ontvangen met het haar(gedicht wat ik eens schreef) En ik koop ook liever in winkels want dan zie ik wat ik wil hebben. Op internet koop ik trouwens nooit wat en mis ook mijn bezoekjes aan de kringlopen. dus wordt echt tijd dat die ook weer open gaan. Levensmiddelen zijn ook open en daar is het nog veel meer oppassen want je weet niet wie het zal hebben. Vooral bij het kruidvat hier want daar is het echt heel krap dus ik vind het vreemd dat dan andere winkels dicht moeten blijven.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk weekend

 Afgelopen weekend was ik met de kinderen en kleinkinderen een weekendje in een huisje van 'Centerparks'  die kennen jullie vast ook...