zondag, februari 7

Sneeuw

 Altijd als er sneeuw ligt, moet ik aan het gedicht van Jac.van der Waals 'Winterstilte' denken ik heb ook wat foto's van de tuin genomen als illustratie voor haar gedicht. En vanochtend lag er een aardig pak sneeuw. De auto's nemen heel voorzichtig de bocht, hier bij mij, niet onverstandig want het is een hoek van bijna 90º daar wil je niet uitslippen.

 


 


De grond is wit, de nevel wit,
De wolken, waar nog sneeuw in zit,
Zijn wit, dat zacht vergrijzelt.
Het fijngetakt geboomte zit
Met witten rijp beijzeld.

De boom houdt zich behoedzaam stil,
Dat niet het minste takgetril
't Kristallen kunstwerk breke,
De klank zelfs van mijn schreden wil
Zich in de sneeuw versteken.

De grond is wit, de nevel wit,
Wat zwijgend tooverland is dit?
Wat hemel loop ik onder?
Ik vouw de handen en aanbid
Dit grootsche, stille wonder.
 
 
 

 

15 opmerkingen:

  1. Hier moet het nog beginnen, tot nu toe alleen nog maar nattigheid. Maar als het wit is past dit gedicht er goed bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig gedicht! Hier ligt het misschien nog net wel een beetje witter dan bij jou trouwens.. en het gaat maar door.. er blijft maar vallen. Hele kleine vlokjes, maar wel véél.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gedicht staat er Haba. Bij ons sneeuwt het nog. Nu nog meer sneeuw te zien. Bij jou ook zo. Mooie foto's. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu wij hebben voor het eerst een serieus pak sneeuw...
    En dat spelen doen ze al volop
    Mooi gedicht maar hier waait het er ook nog bij, dus erg koud voor het gevoel. Groetjes en fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn pc heeft het opgegeven. Dus ik ben voorlopig niet hier. Op mijn mobieltje is het te veel gepriegel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sneeuw is nooit mijn ding, maar dit sneeuw is niet eens sneeuwbalsneeuw. Sterkte met je pc.. hopelijk heb je snel een dokter in de buurt.

    Love as Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik vind het ook een groot wonder Haba, en zó heerlijk stil als het dan is,
    zo vredig en wit...
    t is jammer dat het zo koud is voor m'n botten, maar anders mocht het altijd zo blijven ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel mooi gedicht bij je mooie fotografie. Mijn lichaam sputterde ook tegen met de koude wind erbij en was bijna sneeuwpop geworden. Dus snel de warmte maar weer opgezocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, ik ben niet zo van zulke kou en sneeuw.
    Een enkel voordeel, de vriezer ontdooien is zo geen probleem.
    Hopelijk zijn de pc problemen weer snel opgelost...!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mogge Haba
    wat een mooi gedicht bij de foto's van de winterpracht
    vandaag zal ik er door om eten te halen voor een aantal dagen
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Haba wouw wat mooi je foto's en gedicht. Ja is ook prachtig sneeuw . Maar als je niet op de weg moet fijne maandag 👍 groetjes 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een passend gedicht, maar ik zie liever geen sneeuw dan wel. KAn er niets aan doen, maar sneeuw vind ik echt niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel poëtisch en graag gelezen. De foto's zetten het toontje wel. Maar ik ben een zonneklopper dus dit weer zint mij niet zo. Al geef ik toe dat het idyllischer is als men buiten kijkt. Toch opletten, bij ons is het code oranje. Groetjes ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zeker een mooi gedicht. Lief, zacht en met een ritme. Helemaal in combinatie met je foto's.
    De sneeuw is mooi...voor een week. Daarna graag lente (-:

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk weekend

 Afgelopen weekend was ik met de kinderen en kleinkinderen een weekendje in een huisje van 'Centerparks'  die kennen jullie vast ook...