zaterdag, maart 27

Scouting

 Ja tegenwoordig heet het zo, vroeger had men het over de padvinderij, zouden ze nu dat pad hebben gevonden?  Als kind ging ik er op zaterdag ook heen, bij de 'kabouters' zoals dat toen heette.  Je had een bruine jurk met een gele das, die op een bepaalde manier moest worden geknoopt. En nu komt mijn verwarring aan het licht. De jongensgroep werd de 'verkenners'  genoemd. Nu lees ik steeds in de krant over verkenners, laten dat nu de politici zijn die bij voorgaande kabinetsvormingen  'Informateurs' werden genoemd, die kwamen eerst aan bod en uiteindelijk kwam dan de 'Formateur' die uit het zootje ongeregeld een kabinet samen moest stellen de zogeheten Formatie. Aan het eind van het verhaal stonden dan die mensen met de koningin (nu de koning) op de trappen van het paleis te glimlachen. 

Kunnen jullie je nu voorstellen dat ik steeds een beetje moet lachen als ik de krant lees, want ik zie dan dit voor mijn geestesoog .



Dit zijn voor mij gewoon verkenners, en de dames die steeds op de tv te zien zijn zijn volgens mij informateurs, waarom zou dat woord niet meer gebruikt mogen worden?

17 opmerkingen:

  1. Dat heb ik mij ook afgevraagd, wat was er mis met informateur?
    Kajsa Ollongren en Annemarie Jorritsma, kunnen nu "een heitje voor een karweitje" gaan doen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Men bedenkt veel namen de laatste tijd om het mooier te laten klinken denk ik maar voor mij zijn ook diegene op de foto de mooiste en de beste.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, vond dat ook al vreemd dat 'informateur' ineens 'verkenner' geworden was.. maar wist niet dat de jongens bij de padvinderij verkenners heten, dus die link legde ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja daar was ik ook bij en niet de verkennes maar bij de kabouters en als je goed je best deed werd je gids...
    Op kamp gaan vond ik het allerleukste.
    Mooie herinneringen daaraan
    Wel grappig bij mij komt er morgen ook een soort van kabouters te staan ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons (de ouders) vonden ze het een goed alternatief voor de meisjes en met broers als soldaatjes ;)
      Ja ik en mijn oudste broer schelen 15 jaar dus voor hem was het diensttijd.

      Verwijderen
  5. Zo heb ik ook nog rondgelopen als volgeling van Lord Baden Powell

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geef mij de verkenners van de padvinderij maar.

    Love As always
    dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Haba nou nee ik kan dat niet over scouting nooit eigelijk mee temaken gehad Maak kan mij voorstellen dat je moest lachen Dat deed ik na lezen van je verhaal hahahahhahaa
    Zo klokken verzetten nu en zondag beginnen fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mogge Haba
    ik had niks met de padvinderij , en waarom dat nu scouting heet snap ik ook niet , echt alles moet verengelst worden , bah bah bah
    en zoiets zal het bij die oplichters op het Haagse pluche niet anders zijn veranderen om het veranderen :(
    fijne zondag groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja ik begrijp je Haba,
    nou als verkenner zou je vast niet zo'n blunder gemaakt hebben denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn vader zat bij de padvinderij, jaren dertig was dat, vergelijkbaar uniform droeg hij.
    Toen was de politiek minder rommelig dan tegenwoordig. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Haba nieuwe week. Maar twee slechte nachten geslapen. Volle maan snips . Fijne maandag 👍 groetjes 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nooit bij de padvinderij gezeten, maar de vergelijking is mooi...!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja verkenners, je vergelijking is goed Haba:)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben er nooit bijgeweest, mijn moeder wou dat niet hebben.
    Politiek is niet mijn ding, of ze nu verkennen of waarnemen,
    hun zin doen ze toch. Wel leuk samengevat.
    ps: ik neurie bij het opruimen enzo maar ik vind het wel fijn dat jij "stabiel" blijft. Het beste.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goedemorgen Haba wouw wat was het warm op werk zeg . Toen ik terug reed raamnooen zo lekker. Ga na Boris uitlaten ( doe ik sportkleding) eens kijken wat ik vandaag ga aantrekken. Fijne diertjesdag ,👍 groetjes 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik weet 200% zeker dat alles bij de padvinderij/scouting beter is geregeld dan bij de formateurs en verkenners van het nieuwe kabinet. Met recht een aanfluiting. Blaas gerust op een fluitje (-:
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk weekend

 Afgelopen weekend was ik met de kinderen en kleinkinderen een weekendje in een huisje van 'Centerparks'  die kennen jullie vast ook...