zaterdag, januari 18

In Memoriam

Vandaag zou het de verjaardag van mijn moeder zijn geweest, nu is ze op 77 jarige leeftijd gestorven en zelfs als dat niet het geval was, zou ze nu zeker niet meer in leven zijn, want dan zou ze een eind boven de honderd zijn geworden en dat lijkt me ook helemaal niets voor een mens. Al je broers, zussen en vrienden zijn er niet meer er is niemand meer waarmee je je jeugd kunt ophalen, maar voor mij blijft deze datum hangen als  : "Mamma's verjaardag".
En zoals altijd op de achttiende januari, denk ik aan haar. Nu komt ze veel vaker in mijn gedachten, ik heb een fijne jeugd gehad, daar heeft mijn moeder een groot aandeel in gehad, mijn vader natuurlijk ook, maar in die tijd was vader iemand waar je tegenop keek , hij had altijd het laatste woord. Vaak werd er gezegd, vraag dat maar aan je vader, of wacht maar tot je vader thuis komt.
Zelf had ze volgens mij een leuke jeugd, ze kwam uit een gezin waar veel kon en doordat mijn grootmoeder verloskundige was en er dus twee salarissen binnen kwamen, was er ook personeel aanwezig. Mijn grootmoeder kon natuurlijk op de gekste tijden worden opgeroepen om met het koetsje naar een bevalling te gaan.
Ik vond nog een fotoke van mijn moeder als jonge meid , ze had de kleren van één van haar broers aan en is zo op de foto gegaan.

Zolang ze er maar niet mee naar de openbare weg ging, kon dat wel, anders zou er zeker wel schande van worden gesproken .

11 opmerkingen:

  1. Kom nog even hier langst is smorgen's nog stil. Ja al is het lang gebleven je ouders zitten in je hart, en dan op zulke dagen denk je uiteraard aan ze. En alle herinneringen komen naar boven. Hoop je slaagd in stad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n grappige foto! Tuurlijk blijft die datum dan ook hangen.. ik ken dat hè! ;-) MIjn moeder was op 1 april jarig.. daar hebben we natuurlijk állerlei grappige herinneringen aan! Maar mijn moeder werkte niet.. die had zich helemáál op haar gezin toegelegd. Dat was later in haar leven wel jammer ,want zij had echt wel last van dat beruchte 'lege nest-syndroom'. Dat heeft wel even geduurd hoor, eerdat ze weer een beetje ándere invulling aan haar leven kon geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk en mooie foto, het blijven altijd akelige dagen hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende foto nog van je moeder. Natuurlijk vergeet je zoiets nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat grappig Haba deze foto, je lijkt op haar :-)
    nee zo oud dat er niemand meer in leven is lijkt me niks...
    Haar verjaardag vergeet je nooit hé, al wordt je 100..
    mooi dat je nog aan haar denkt,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En ik maar denken... wat doet die jongen op de foto bij dit verhaal. hahahahha. Mooie foto hoor, dat wel.

    Love As always
    di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Haba ach ja heb ik ook altijd ga voor a maar kom met b terug.
    Ik heb nu geleerd als ik niet meer speciaals vooruit ga. Ga regelmatig centrum in en dan loop ik iets leuks tegen, heb ik nodig koop ik het dan. Maar goed je kan lekker gaan lezen met een niet te alle warme trui. Ik heb nooit dikke truien want ja zo koud is het niet meer in huis. En we hebben heerlijke warme winterjassen.
    Wens je een fijne lees zondag 👍 toe Groetjes 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen Haba

    Wat een leuke herinnering.En een mooie foto.
    Mijn moeder is ook op 77 jarige leeftijd gestorven.

    Ja kan best dat de kleinkinderen me hebben aangestoken. Kleindochter is nu ook ziek. Was daar altijd immuun voor.
    Heb het nu goed te pakken ondanks de griepprik

    Fijne zondag
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Er zullen altijd dagen zijn waarvan de datum blijft hangen. Heel normaal denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat waren heel andere tijden en wat vind ik het fijn te lezen dat jij (en zij ook) het zo goed had!!

    Koester die herinneringen maar en ik wens je een fijne zondag toe maar ook 'sterkte' want gemis blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Haba heb luie zondag dus gehad nu even tegenaan na boswandeling en boodschappen doen ook even goed huisvlijt. Zwemse🏊🏼‍♀️ Groetjes 🙋
    Hoop je niet ziek ben miste je zondag of kt je zaterdag 2 x was geweest en niks had te melde hihi🤔😊

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk weekend

 Afgelopen weekend was ik met de kinderen en kleinkinderen een weekendje in een huisje van 'Centerparks'  die kennen jullie vast ook...